COVID-19 salgını, dünya çapında 67 milyondan fazla doğrulanmış vakaya hızla yayılmış durumdadır. Her ikisi de küresel olarak oldukça yaygın olan solunum yolu hastalıkları ve sigara kullanımının COVID- 19 şiddeti ile ilişkisi tespit edilmiştir. COVID-19'un artan yaygınlığı göz önüne alındığında, COVID-19 enfeksiyonu olan hastalarda altta yatan solunum yolu hastalıkları ve sigara kullanımının ciddi sonuçlarla ilişkisi gösterilmiştir.

Fonksiyonel Tıp, sağlıklı beslenme, egzersiz gibi yaşam tarzı değişikliklerini, fonksiyonel besinleri, bitkisel destekleri, bilimsel detoksifikasyon yöntemlerini ve stres yönetimi tekniklerini tedavi sürecinde kullanır.

Sigara içmek pulmoner bağışıklık fonksiyonunu baskılamaktadır. Diğer bulaşıcı hastalıklara yatkınlığı arttıran bir risk faktörüdür, COVİD-19 ile enfekte olan kişilerde sigara içmeyenlere göre daha ciddi sonuçlar ortaya çıkmaktadır.

COVID-19 enfeksiyonu, KOAH tanısı olanlarda ciddi mortalite oranları ile ilişkilendirilmiştir. Hiç sigara içmeyenlerle karşılaştırıldığında, şu anda sigara içenler daha ciddi komplikasyonlar ve daha yüksek ölüm riski altındadır. KOAH hastalarında ve halen sigara içenlerde COVID-19 komplikasyon riski oldukça yüksektir.

COVID-19 salgını ilerlemekte ve salgını hafifletme çabaları gerekmektedir, bu çabalardan biri de sigarayı bırakmak olmalıdır.

Sigara içenlerin influenza ve solunum sendromu ile ilişkili koronavirüs dahil olmak üzere bulaşıcı hastalıklara karşı daha savunmasız olduğu bilinmektedir. Sigara içmenin COVID-19 için olumsuz sonuçlarla ilişkili olduğu da bulunmuştur. Mevcut kanıtlar COVID-19 ile hastaneye yatırılan sigara içenlerin, sigara içmeyenlere göre, 2-9 kat daha ciddi komplikasyon riskine sahip olduğunu göstermiştir. Kısa vadede sigarayı bırakmak, solunum semptomlarının ve bronşiyal aşırı duyarlılığın azalmasına neden olur ve akciğer fonksiyonlarının azalmasını önler.

Sigara içenlerin viral enfeksiyonlara ve akciğer hastalıklarına karşı daha savunmasız olmasının yanı sıra, COVID-19 ile hastaneye kaldırıldıklarında sigara içmeyenlere göre daha ciddi sonuçlara sahip oldukları gösterilmiştir. Yoğun bakım ünitelerine kaldırılma oranları yükseldiği için sigarayı bırakma yöntemlerini denemeleri önemlidir.

Biorezonans ile sigara bırakma isteyen ancak bu konuda desteğe ihtiyaç duyanlar için çok etkili bir terapidir. Herhangibir kimyasal ilaç kullanılmayan, etkinliği kanıtlanmış, yan etkisi olmayan bu yöntemi doktor kontrolünde denemek için kliniğimizi ziyaret edebilirsiniz.

*Sigara ve covid19 ilişkisini gösteren pubmed çalışmalarının bir kısmına aşağıdaki linklerden ulaşabilirsiniz.

Randevu için Bizimle iletişime geçin: 0212 403 52 22